ACL and medial meniscus injury...

Var ju på en MR röntgen idag och visade sig att jag har slitit av främre korsbandet, skadat menisken och fått bristningar i ett av sidoligamenten (som tur är så kommer bristningarna läka av sig själv). Nu väntar jag på nästa kallelse till Umeå och sen får jag veta när jag ska få operera! Frågan är bara om de kommer att laga menisken eller inte.. Om de lagar den får jag inte stödja på benet i tre månader + att jag sedan har 6-8 månaders rehab! Livet kunde väl varit lite bättre just nu.. Får inte göra någonting, varken jobba eller anstränga mitt knä på något sätt! Så om någon vet av något relativt stilla jobb så HOJTA! För tror inte jag kommer få sjukpenning, eftersom jag inte har hunnit arbeta så mycket.. Jaja som tur är går livet framåt! 
/Did a MRI today and it showed that I had torn the ACL and damaged the medial meniscus. Now I'm waiting for the next call to Umeå and then I know when I will get surgery! The only question is whether they will repair the meniscus or not .. If they do I can't put weight on the leg for three months and after that I also have 6-8 months of rehab! Life could have been a little bit better right now .. Can't do anything, either working or straining my knee in any way! Well, fortunately, life goes on!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oh, men se det positiva - Då är du klar lagom tills skidsäsongen 2013 börjar! Krya på dej!

2012-04-03 @ 21:14:22
URL: http://sandradejin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0