Faceplant

Jag och Nina bestämde oss för att dra ut i skogen och köra lite pow! I liften innan vårt första åk snackade vi om att det egentligen inte var så mycket snö och ingen bra grund, särskilt inte när det låg nerfälda träd som kunde vara lite översnöade! Vi körde på, sen vek jag ut på backen igen. Jag väntade och väntade men ingen Nina. Efter ett tag kommer hon ut i skogen lite halvfräsch sådär! Hon hade alltså fastnat med båda skidorna under ett nedfällt träd och stupat rakt framåt och landat med ansiktet på en stubbe! Självklart tyckte jag det var as kul och började skratta! Trodde verkligen hon hade brutit näsan för den var sne! Men visade sig att den bara hade blivit sjukt svullen så den såg sne ut (tror vi! Jag tror fortfarande att den är bruten)! Förutom det shreddade vi i parken och alla hopp var stängda efter snöfallet, men var sjukt roligt att köra rails!
/Me and Nina decided to go into the woods and do some powder! The ski lift before our first run we talked about that it was not really so much snow, especially when there were so much fallen trees. We went on, and after a while I went back to the slope again. I waited and waited but no Nina. After a while she came out from the woods, but she didn't looked so good! She had fallen straight forward and landed face down on a stump! Of course I thought it was funny and started laughing! I really thought she had broken her nose because it was crooked! But turned out that it only was swollen.. (or we think that it's only swollen, I still think it's broken)! After the accident we went back to the park and had a blast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0